tisdag 1 december 2009

vaccinerad och grann

Efter ett pass pump hoppade jag på bussen som Viktor redan satt på och rullade mot Odenskog och den omtalade vaccineringen. Det var en kö, en tant som drog i min väska, ett stick och inte så värst billigt fika. Eftersom man var tvungen att vänta en kvart innan man fick gå så köpte vi två mackor och en bulle. Den smått gamla damen som sålde fika kanske inte var den mest lämpade med tanke på hennes hosta. Men hon tog allt fika med en "tång", så vi löper nog ingen risk för hennes baciller, hoppas jag.

Biverkningar så här långt, tjaa. Viktor nöffade lite misstänksamt på bussen ner mot stan, och vi har båda ganska ont i armen vid det här laget. Jag hoppas att smärtan inte blir långvarig så jag kan träna, jag måste ju bygga muskler innan jag och mamma tågar ner till Götet och våra kära vänner. Jag saknar er, Kristina, Kurt och William!

2 kommentarer:

  1. Goding! Hoppas det går över snart. Vi, alla tre, klarade oss lätt undan, med endast lite värk i armen (William i benet, de ger barnen där). Tråkigt att du är ledsen och att det är jobbigt med facket och att få jobb. Det vänder snart, såhär är det ungefär vart 10:e år och förra gången var jag en av de drabbade och nästa gång så är du en av dem som inte blir drabbad. Lågkonjunkturen vänder snart kära du. Vi saknar dig/er också! William ringde till "Anne" och "becka" senast i gårkväll! Han talar om er ofta och nu TALAR han hela tiden! Mer och mer ord kommer för varje dag! Vi hörs snart och välkomna precis när ni vill! kram från oss tre i göteborg

    SvaraRadera
  2. Till Kristina;
    Åh, dina ord värmer! Jag saknar er så mycket! Nästa gång tar vi med oss godingen hem! :) Kram kram

    SvaraRadera