torsdag 7 januari 2010

intervaller

Jag som trodde att jag inte kunde köra så värst mycket löpning, har upptäckt det underbara fenomenet intervaller. Det är helt underbart! Speciellt på löpbanden på Golds, där allt sker automatiskt, eller hur man nu ska uttrycka det. Idag körde jag en timme, brände 500 kalorier och kikade samtidigt på Top model. I love it! Det skonar mina stackars smalben, är fruktansvärt effektivt, och roligt!

Fast killen som skulle springa/gå på bandet bredvid mig idag tyckte nog inte att det var lika roligt, när jag sprang på ganska hög hastighet och han råkade kliva på mitt band, och flög in i väggen. Jag hörde bara en smäll och vände mig om och såg han ligga där alldeles vimmelkantig. Dom flesta stannade upp och frågade hur det var med han, medans jag, i panik och chock, blickade framåt och fortsatte springa. Till synes helt oberörd. Är jag en hemsk människa? Jag vet inte hur jag ska bete mig i såna situationer!

Mamma skrattade dock rätt rejält när jag berättade om incidenten för henne. Och det gjorde väl visserligen jag också. Stackars kille. Men men, imorn blir det bodypump, och intervaller!

1 kommentar:

  1. ta det lugnt nu gumman! tänk på att vi vill ha kvar vår youhurtpimplande jänta så att du inte tränar bort hela dig! du reagerade helt rätt! Va faan hade den killen på ditt band att göra?! Synden straffar sig själv, du vet ;-) ha det bäst. kram från oss i götet, där vi har -14 (är superkallt här!)

    SvaraRadera