torsdag 10 december 2009

Jag har sån lust att bara kasta alla kläder jag har. Jag har inte köpt kläder på flera månader, för jag har inte råd. Jag köpte en tröja på h&m för ett tag sen, för 99:-. Men jag lämnade tillbaka den dagen därpå, för jag hade så dåligt samvete. Igår följde jag med Madde som shoppade loss på Gina för en tusenlapp nästan. Jag vill kunna göra sånt, känna att jag kan unna mig någonting nån gång. Iallafall kläder. Iallafall någonting att ha på sig när man ska ut, som nu på lördag när vi ska fira Evelina och Johanna. Vilket I-landsproblem. Det är ju knappast så att jag inte har några kläder alls, jag önskar bara att jag hade lite mer och lite finare. Ibland vill jag byta liv, typ med någon av dom Svenska Hollywoodfruarna. Bara för att få uppleva den där känslan att kunna plocka på sig vad som helst, hur mycket som helst. Utan att behöva kolla vad det kostar och tänka att "Nämen det här var nog lite dyrt ändå.."

Jag är nästan gråtfärdig. Jag borde skämmas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar