fredag 6 november 2009

Gårdagens nyfallna snö som knarrade sådär under skorna kändes charmigt och nästan härligt för första gången nånsin. Dagens slask däremot kändes inte lika upphetsande. Mina vita skor som inte längre är så vita och ganska slitna blev snabbt blöta hur mycket jag än försökte undvika den gråa, hala sörjan som täckte alla gator. Mammas gamla avdankade kängor däremot klarade det hela lite bättre.

Det får nog bli punkt där, det händer inte så värst mycket i mitt liv för tillfället. Jag tränar mest känns det som, och sover rätt dåligt. Vaknar flera gånger varje natt och är rädd. Så rädd att jag drar i Viktor som ligger med ryggen emot, för att han ska vakna och hålla om mej. Är det förresten höst eller vinter nu? Det känns som nåt mittemellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar