lördag 12 september 2009

it spells NO-LIFER

Jag kanske borde borsta håret, eller ta en dusch, eller klä på mig. Eller iallafall gå ner till tvättstugan. Eller inte. Hittills idag har jag knappt rört mig från soffan, sett reprisen på Wipeout följt av en massa mesiga amerikanska serier, ätit vattenmelon, spelat långa omgångar tetris utan att slå mitt förra rekord, längtat tills vi får katterna och tills vi börjar göra om vardagsrummet. Mycket snack och liten verkstad som man säger, idag är en sån dag.

Nu är det reklam för det där "Svenska Hollywoodfruar". Vem vill kolla på det? Anorektiska, blonderade 45+are som bor i Hollywood. Vad är syftet? Nu ska vi gå ner på Konsum, och jag vägrar byta kläder eller borsta tänderna. Eller tänderna kan jag faktiskt bemöda mig att borsta, men tröjan sen igår och mjukisbyxorna får hänga med. Idag är jag en No-Lifer. Utan dess like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar