lördag 24 januari 2009

Veckan som gått, eller lite av den

I torsdas var nog den pinsammaste dagen på länge.
Inte nog med att jag börjar morgonen med att krocka med diskvagnen,
så det far både kaffe och glas på det nyligen upprivna, städade golvet,
så drabbas jag även av en hemsk hickattack nere på Clas Ohlsons.
Jag vågade inte gå till kassan innan jag hade hickat klart,
ifall att jag eventuellt skulle hicka mitt i en mening. Pinsamt värre

Igår, fredag, var mest rolig och inkluderade barn.
En halvtimme innan stängning kommer en mamma och hennes son.
Mamman är runt 45-50 och beställer en vanlig kaffe,
frågar sonen, som är runt 12, om han också vill ha nåt.
Jag rör mig mot drickakylen, i tron om att han vill ha en smakis.
-"En cappucino". Jag vill så väldigt gärna skratta,
men gör så gott jag kan för att undvika det, och gör en cappucino.

Sen sitter jag på bussen hem, en mamma och hennes barn hoppar på.
Dottern frågar var dom ska sitta , och sonen svarar;
-"Jag vill sitta med min ohana. Det betyder familj"
Efter en 9 timmars arbetsdag fann jag det mycket roande,
och kunde inte låta bli att skratta för mig själv.

Idag, lördag. Jag har jobbat 9-16, som dom flesta lördagar.
Kan bara konstatera att vissa kunder är such a pain-in-the-ass,
men det visar eller säger man ju inte. Man bara ler sådär töntigt.

Well well, skärpning på folket.

2 kommentarer:

  1. hehe, jaa jag har inte heller råd egentligen. fast så har jag ju inga utgifter då jag bor hemma för tillfället.

    OH YES! jag längtar tills dess! :)
    puss&kram

    SvaraRadera
  2. jo det är ju sant. haha.

    jaa men det blir vråltrevligt!
    jag ska faktiskt se till att vara ledig när ni kommer in :)

    puss o kram

    SvaraRadera