onsdag 27 januari 2010

frukost

Ibland är jag ambitiös. Som imorse när jag klockan 7 gräddade brödet som stått i kylskåpet över natten och kalljäst. Och plockade fram alla möjliga pålägg, lade grönsaker, ost och skinka på dom fina tallrikarna, kokade ägg och dukade fram fint. Man äter ju med ögonen också.

En av mina fyra favorittekoppar. Och resten av frukostbordet.

Viktor tyckte det var rätt trevligt att vakna till doften av nybakat bröd. Riktigt goda blev dom måste jag säga, dom blir det fler gånger!

En av mina fyra, jättefina äggkoppar som jag fick av Kristina när jag och mamma var i Gbg i höstas. Erikshjälpen är the grej of the day! Hur som helst, såna här frukostar skulle jag kunna duka upp nästan varje dag. Det är så mysigt!

1 kommentar:

  1. va söt du är! Använder du dem? Roligt! Så fin frukost du gör!! Det är dags att du och mamma kommer hit och vi får avnjuta ditt goda bröd och fint dukade bord ;.) Vad Mackan anbelangar kan det va att han slickat sig så mycket och kräks upp hår. De gjorde mina katter ofta utan att de var sjuka, men visst ska man va observant, man vet ju inte.. Här har vi krupp. William hade så svårt att andas i natt. Nu slemmig och vi har glömt hostmedicinen hos mamma! ringt barnmottagningen och hoppas jag får recept i dag! ha en fin helg och vi hörs. kram kram

    SvaraRadera