fredag 25 december 2009

White Christmas

Igår var kanske den bästa julen på länge. Det var ingen stress och mest bara massa mys. Vi startade med julkalendern 7.15 och gjorde oss sedan sakta men säkert fina och färdiga. Runt 12 åkte vi ner till momma och moffa med några paket och önskade en god jul. Sen vidare mot familjen Wallberg för lite fika och byte av några presenter. Efter ungefär en timme åkte vi till kyrkogården där vi huttrade och tände ljus, sen hem igen där vi började förbereda maten lite smått och vänta på Kalle. Efter Kalle åt vi, vilket vi annars gör innan Kalle, och sedan plockade vi bort för att sedan ta plats inne i vardagsrummet. Jag fick äran att dela ut klapparna, i år igen, som låg under våran makalöst vackra gran. När alla hade fått sitt tog det inte lång tid innan Hanna var klar, jag tog lång tid på mig för ovanlighetens skull. Och jag fick så bra saker, är så himla nöjd! Senare, enligt tradition, kollade vi på Karl-Bertils Jul och Svensson Svensson. Det är ju ett måste. Efter det höll syskonen Olsson sams HELA KVÄLLEN, hör och häpna, och spelade spel inne i köket. Det är ingen vanlig händelse direkt, jag är ju snäll. Men mina småsyskon har lite svårare att vara vänner. Men vi skrattade och hade så kul, jag tog verkligen tillvara på alla fina ögonblick igår. Tack min underbara familj för en underbar jul! <3

2 kommentarer:

  1. Tack detsamma älskade dotter! Det var verkligen en mysig jul och jag tror att fler än mig i familjen är glada och nöjda med dagen, maten, kvällen och de fantastiskt fina klapparna!!! Puss å kram älskar dej<3

    SvaraRadera
  2. åh vad mysigt det låter! för mig har det varit lite svårt att hitta julkänslan, men förhoppningsvis kommer den när jag får se snön hemma :) Alla jular är riktiga jular, det gäller bara att göra det bästa av dom!

    SvaraRadera