fredag 4 december 2009

blä

Jävla krångel, blir så fruktansvärt less. I måndags var jag till arbetsförmedlingen och pratade och frågade om a-kassan. Tänkte att jag kunde få någon hjälp att fylla i papperen, men icke. Iallafall så skrev jag in mig på Alfakassan. Dagen efter skulle jag ringa dit och fick veta att det kostade över 400 :- i månaden att vara med där, lättsamt när man knappt har någon inkomst.. Så tillbaka till af i onsdags och bad dom ändra till Hotell&Restaurang anställdas a-kassa. Det kostar bara runt 100 :- i månaden, och jag är dessutom medlem i deras fack. Nyss var jag ut och hämtade posten och har fått ett brev av dom där det står att jag inte är medlem i deras a-kassa och att dom inte kan skicka några ansökningshandlingar. Vad ska man behöva göra egentligen för att något ska bli rätt för en gångs skull. Skit, en riktigt dålig vecka har det här varit. Ska ringa till facket nu klockan 1 iallafall. Om det inte ordnar sig så vet jag inte vad jag gör, är så hemskt less på att behöva krångla med allt nu, och det värsta är att jag inte ens förstår allt. Akassor är som att lära sig ett helt annat språk. Det ska vara papper och intyg hit och dit, och det roliga är att jag inte ens vet om mina papper duger. Och jag tvärvägrar att prata med min förra chef, större idiot finns inte på den här planeten.

Tvivlar på att någon ens orkar läsa om alla mina problem, men det är rätt skönt att skriva av sig ibland. Men jag måste säga att jag är rätt irriterad på af också, jag ber om hjälp gång på gång, men jag blir aldrig direkt klokare på det dom säger och gör. USCH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar