torsdag 26 november 2009

Yesterday, all my troubles seems so far away

Vårat hem är relativt färdigpyntat inför julen, jag har specialmuffins i ugnen och igår gjorde jag både fantastiskt god tryffel med kardemumma och knäck. Den där jävla knäcken, som droppade på mitt lillfinger, varav jag sitter här idag med en gigantisk blåsa. Jag vill sticka hål på den, men jag vet hur ont det kommer göra när jag gjort det. Så den får vara. Ser ut som en stor böld. Jobbade igår också, kanske min sista onsdag på länge. Känns riktigt trist, men men. Jag hoppas att jag får många helger och sådär. Så det ordnar sig nog.

Våra katter är inte roliga och söta jämt. I förrgår rev dom ner våran jättefina ljusstake i köket, och en kruka och några ljuslyktor. Imorse rev dom ner ljusstaken och en tomte i sovrummet. Dom är överallt och ingenstans. Fast oftast är dom jättesöta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar