fredag 20 november 2009

fredagmorgon

Jag får lite halvt ångest efter att ha skickat iväg en jobbansökan till caféet på Bilbolaget, och insett att om jag får det så kommer jag kanske jobba på julafton. Och är det någon dag jag inte vill jobba på, så är det julafton. ALDRIG. Annars verkade det rätt bra, måndag-fredag 6.30-12.30. Tillträde femte december. Lite tidig morgon, men det kan man leva med, speciellt med tanke på att man slutar så tidigt och är ledig hela helgen. Vi får se vad dom svarar, om dom svarar. Eller om dom är som Törners och inte hör av sig. Tänker aldrig mer fika på Törners, känner mig så sviken. Jag trodde lite mer om dom faktiskt. Nu har dom ju vunnit nåt pris som "Årets marknadsförare", och jag kunde inte bry mig mindre.

Men allting är ju inte ångestfyllt och bittert. Idag kommer min älskade mamma, bror och kanske syster in till stora staden. Och så åker jag hemhem* med dom ikväll, och hem igen på söndag. Så det blir nog en mysig helg!

(*Hemhem; Hemma hos min familj i Tullingsås)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar