söndag 29 november 2009

första advent

Idag har julmusiken gått varm, likaså alla tjugosex ljus som lös upp lite här i där i vårat charmiga hem. Jag har fått höra att jag är pysslig och att vi har det fint och mysigt här hemma. Och massa beröm för allt gott fika och godis vi bjöd på idag, när vi firade Viktor som fyller år imorron. Vi hade dukat upp med mina fina kardemummatryfflar, nästintill perfekt knäck, Rocky road, trillingnötter, kladdkaka och lussebullar. Och peppisar såklart. Jag är en sån hemmafru, det kanske är mitt kall här i livet.

Imorron har jag ett fullspäckat schema. Det innehåller allt från ett besök på ungdomsmottagningen, ett på banken, telefonsamtal till facket, eventuellt arbetsförmedlingen och träna, helst två pass. Ett pass bål och ett bodypump. Jag älskar verkligen bodypump, det är heelt underbart. Var på ett pass i torsdags, och ett i fredags trots att jag hade lite träningsvärk. Men det var nog mest för att det var den bästa instruktören. Eller, alla är egentligen jättebra. Men han är snäppet bättre. Ska köra spinning i veckan också, usch.

2 kommentarer:

  1. Haha men visst är baka det bästa som finns! Jag får höra hela tiden att jag är en housewife som håller på att baka bröd och göra eget äppelmos osv., det är ju så roligt att man inte kan låta bli :) Och sen älskar du bodypump. Och är kär i en kille som är besatt av datorspel.
    Kommer du på några fler gemensamma nämnare? :D

    SvaraRadera
  2. Till Anja;
    Haha! Vi skulle nog kunna starta en klubb du och jag! Hmm, jag fyller år i oktober, du i november. Höstbarn! Helt fantastiskt :D

    SvaraRadera