söndag 6 september 2009

ups and downs

Igår tog jag och Emelie bussen till ett regnigt Strömsund där Evelina och Johanna hämtade upp oss, det blev en sväng på Dollar och en sväng på Ica. Sen intog vi Evelinas och Daniels kök och tillagade tacos som vi åt oss övermätta på, men det får man ibland. Under kvällens lopp blev det prat och skratt, youtube och brownies med glass! En helt underbar fredagskväll som jag inte hade kunnat spendera på ett bättre sätt, tack mina finafina!

Imorse tog jag bussen till Östersönder igen med sällskap av systeryster och hennes kompis. Vi drev runt på stan, jag shoppade för mer än jag gjort på länge och åt lunch på tehuset. Sen åkte dom hemåt vid två och jag hoppade in och jobbade sista två timmarna. Sen när vi slutat och Kamol och Madde pratat med chefen får jag reda på att jag inte får jobba där mer, jag är typ sparkad redan? Han kunde inte ta det med mej, utan han måste ta det med dom. Moget. Han tycker tydligen att jag jobbar jättebra, kan allt och är duktig. Men han och jag kommer inte överens, vi pratar inte ens med varann. Undra vems fel det är.

Ärligt talat bryr jag mej inte längre. Jag ska prata med han på måndag och tala om att jag måste fixa mina papper och bara prata med han. Jag förväntar mej inte att han ska lyssna, han har ju aldrig någonsin gjort det förut när jag öppnat käften. Men det är ju alltid värt ett försök. Det enda som känns rent åt helvete är att jag kommer sakna mina kära arbetskamrater, mycket. Även om vi ses utanför så blir det ju inte lika ofta. Vilket långt inlägg det blev, men jag känner mej så himla kluven. Jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar