lördag 26 september 2009

jag ska måla hela världen lilla mamma

Eller vardagsrummet ialla fall. Vi har målat taket och håller på med väggen längst in just nu, som ska vara mörkare än dom andra. Jag kan säga en sak, FAN vad bra det kommer bli!

Vårat hem just nu är en ren och skär misär. Viktors dator står i hallen. Likaså den omonterade soffan och en hylla. Vi kommer inte in i våra garderober. Och i sovrummet placerade vi allt annat. Det ser hemskt ut. Men det är det värt. När vi målade taket förut hade jag en glasslåda med färg i, när jag nästan var färdig och skulle flytta stegen en sista gång så ställde jag lådan på den. Och VIPS så låg all färg på min fot och golvet. En inte alltför vacker syn.

Viktor är jätteduktig, han har målat och tejpat lister mest hela dagen. Han är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar