måndag 21 september 2009

hänt och händer

I fredags träffade jag Kaj från facket och vi pratade med puckot som äger Krikelin. Lång historia kort, han kanske hellre drar det till domstol än att betala mig två veckors lön, 5312:-. Han tycker inte att han gjort något fel. Yeah right. Bara en sån sak att han inte förhandlar med facket innan han säger upp folk åt höger och vänster kan man kräva skadestånd på. Men jag vill inte ta det så långt. Jag vill bara få det gjort och lägga han bakom mig, och blicka framåt.

I lördags släpade sig mina kära arbetskamrater (eller före-detta, what ever) upp till oss för en tjejkväll + Kamol. Det blev tacos, lite spel och när klockan slog om till söndag åkte vi in till stan för lite utgång. Det blev lite G3 och lite Larrys. Riktigt kul kväll, tack mina vänner!

Igår, söndag, vaknade vi tidigt för att hoppa på bussen till Lit och gratulera Sandra som fyllde 17. Det blev en heldag med övningskörning för Viktors del, massa fika, tårta och mat och ett X antal gäspningar för min del. Längesen jag var så trött. Men Sandra blev glad för den snygga klockan hon fick och vi fick en fin matta av Viktors mormor. Toppendag!

Idag, måndag, vaknade vi tidigt. Men på något sätt kom vi inte iväg mot Maxi förrens runt halv tre. Vi åkte dit med en liten lista på det som behövdes. Gick därifrån med 4 välfyllda påsar och ett kvitto på 903:-. Inte så pjåkigt. När vi kom hem lagade vi en helt underbar middag och sen dess har det inte hänt alltför mycket. Jag skriver ner alla recept jag har på små lappar i den nya fina boken jag köpt och har kollat på Svenska Hollywoodfruar. Jag HATAR att medge, att det faktiskt är otroligt underhållande. Och att jag antagligen kommer sitta klistrad framför tv:n varje måndag framöver. Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar