onsdag 19 augusti 2009

28-75/2,8

Jag har kollat igenom alla bilderna sen Rom nu och konstaterat att jag är less på kit-objektivet. Jag har hittat ett Tamron 28-75/2,8 som min kropp och själ skriker efter. Det kostar dock 4ooo, men har fått riktigt bra recensioner där det bland annat står att det lika gärna skulle kunna kosta det dubbla. Jag vill ha, åhh.
Bilderna från Rom är fina, men jag trodde att en del var finare. Men jag är nöjd. Det var en helt underbar resa, får fota mer nästa gång vi åker dit. Då ska vi se det vi inte såg och göra det vi inte gjorde.

Jag har även lite panikångest som jag måste berätta om. Igår såg jag och Viktor REC. En allmänt jätteäcklig skräckfilm som faktiskt är en bra skräckfilm. Under hela filmens gång hade man en olustig känsla och den var allmänt obehaglig och läskig, som det ska vara. När den är slut somnar jag i soffan och verkar inte ha påverkats så mycket av den. Nu, för ca 10 minuter sen skulle jag springa ner i tvättstugan i källaren men tvärvände och bad Viktor att följa mej ner. Nu, ca ett dygn senare är jag jättenojjig. Kul

2 kommentarer:

  1. vart kostar objektivet 4000? :O jag såg det för 4700 men jag sparar gärna 700 om det går ^^

    SvaraRadera
  2. till schmoog;
    åh, jag kommer inte ihåg! kollade på pricerunner tror jag. jag vill ha det så sjukt mycket! jag har ett tamron 55-200, och det är heelt underbart! :D

    SvaraRadera