söndag 7 juni 2009

sjunde maj

Jag sitter hemma i tullingsås vid den hemska datorn insvept i en handduk och vet inte riktigt vart jag ska börja. Lite mer än en vecka sen det senaste inlägget och allt har gått upp och ner. Jag har nästan fått sparken på inga grunder alls, varav jag totalt bröt ihop på jobbet. Jag skakade, grät och fick ingen luft. Det var fruktansvärt. Min chef är fruktansvärd, men det verkar som jag får vara kvar. Jippi. Jag ska hur som helst fixa mitt CV och börja söka nytt. Jag orkar inte gå till jobbet med en klump i magen och känna mej värdelös en hel dag. Ingen förtjänar det.
Men det har hänt mycket bra också, såklart. Jag har spenderat mycket tid med studenter. Det har varit någon fest och lite häng, lite grillning och Österäng. I fredags tog Viktor och alla andra studenten och det var såklart en händelserik dag. Efter att han gått ut och åkt flak, och jag spenderat lite tid med min kära familj som åkt in för att gratulera Viktor, så åkte vi till familjen Nässén och åt middag och tårta. Efter presentöppningen åkte vi mätta och belåtna in till stan igen. Kvällen spenderades på Österäng, vid rådhuset, och lite överallt. Skönt häng med skönt gäng! Riktigt rolig kväll trots lite regn och min ångest och saknad efter min egen student. Kan inte fatta att det är ett år sen!
Igår, lördag, åkte jag hem till t-sås tidigt på morgonen och här har jag varit sen dess. Åker hem till staden och Viktor ikväll igen. Ska jobba imorn, yeey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar