tisdag 16 juni 2009

Non-shop-a-holic

Idag konstaterade jag att shopping faktiskt inte är så kul ändå. Jag vet inte om det beror på det faktum att jag är sparsam med slantarna eller att jag helt enkelt inte kan ha kläder. Min kroppsform är liksom inte gjord för kläder. Jeans är det värsta jag vet. Provhyttarna är inte heller något positivt. Man står i ett närmast klaustrofobiskt utrymme med dåliga ljus som verkligen inte ger kroppen några fördelar. Har man inte haft komplex innan man kliver in i en provhytt har man det garanterat när man kliver ut. Jag tror att shopping bidrar till unga tjejers dåliga självförtroende.
Skor däremot är en helt annan historia. Det sägs att lycka inte kan köpas för pengar, men jag tror bestämt att det var lycka jag kände när min kära mamma köpte ett par gladiatorsandaler till mej för en vecka sen. Och idag tyckte jag att jag hade gjort mej förtjänt av ett till par vita tygskor från h&m, exakt såna som jag redan här. Men vita skor kan man inte få för många par av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar