onsdag 22 april 2009

Bloggbegär?

Jag har nog aldrig tänkt tanken som jag tänkte för sådär fem minuter sen, "Jag vill blogga!". Så jag startade datorn och nu sitter jag här.

Tidigare idag när jag anlände till jobbet var jag snygg, vårig och fräsch. Jag var sådär härligt ledig i min fina jeansskjorta/blus,
vita skor, pärlörhängen och min nyinköpta axelväska. (Och såklart andra plagg som täckte min hud, men dom var inte lika intressanta.)
Så förflöt dagen och jag var snäll och trevlig mot allt och alla som vanligt. Sen som vanligt när man ska stänga så kommer det jag hatar mest. Sopa och skura golvet. Seriöst, vad tänkte dom när dom la det där golvet. VITT?! I ett varuhus? Visserligen är det snyggt och så, när det är städat och ingen gått på det vill säga. Men det jag ville ha sagt med detta är att när jag gick hem var jag inte lika fräsch längre. Att städa det där golvet, är som ett rejält träningspass.
Vem behöver gym liksom? Fram med moppen så kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar